Menu
Masz ciekawy temat? Napisz do nas
  • Biznes
  • Praca dla prawnika
  •  
  • Transakcje
  • Branża
  • Studenci
  • Pro bono i kultura

Polski Prawnik

  • Biznes
  • Praca dla prawnika
  •  
  • Transakcje
  • Branża
  • Studenci
  • Pro bono i kultura
Polski Prawnik > Biznes > Więcej niż prawnik, więcej niż marketing cz. 1: #PrawnikBloger

Więcej niż prawnik, więcej niż marketing cz. 1: #PrawnikBloger

9.09.2016, Monika Muracka Biznes

Co roku ostatniego dnia sierpnia, blogosfera obchodzi swoje święto – Dzień Bloga. Zainspirowana tematem, zaczęłam zastanawiać się w jakim miejscu jest dzisiaj blogowanie, w tym blogowanie prawnicze. Jaki jest obecny stan polskiej prawniczej blogosfery. W jaki sposób prawnicy budują, czy mogą budować swoją markę prawniczą przy jego pomocy i jakie wiążą się z tym narzędziem doświadczenia. Jak wpisuje się ono w dzisiejszą rzeczywistość, w której praktycznie już wszystko jest digital.  I w końcu w jakim kierunku zmierza i może zmierzać blogosfera specjalistyczna.

Spostrzeżeniami w tym temacie podzieli się z nami Katarzyna Przyborowska (TemidaJestKobieta.pl, medyczneprawo.pl oraz lekarziprawo.pl), Wojciech Wawrzak (praKreacja.pl), Tomasz Zalewski (EuroZamówienia.pl i IPwSieci.pl), Paula Pul (lawmore.pl) oraz Rafał Chmielewski (e-MarketingPrawniczy.pl).

Prawnik Bloger: Katarzyna Przyborowska
Prawnik Bloger: Wojciech Wawrzak
Prawnik Bloger: Tomasz Zalewski
Prawnik Bloger: Paula Pul
Prawnik Bloger: Rafał Chmielewski
Prawnik Bloger: Monika Muracka

Przejdź do poszczególnych komentarzy:

  • „Popularny będzie storytelling blogowy, może doczekamy się prawników YouTuberów” – Katarzyna Przyborowska
  • „Polska blogosfera prawnicza ma się świetnie. Oby tak dalej!” – Wojciech Wawrzak
  • „Ważne, by sposób prowadzenia bloga wynikał z osobowości danego autora” – Tomasz Zalewski
  • „Główna zasada to pamięć o tym kto jest naszym końcowym odbiorcą” – Paula Pul
  • „Coraz więcej kancelarii będzie posiadało własny blog” – Rafał Chmielewski

W rozszerzonym materiale pt. „Prawnik Bloger” z cyklu „Więcej niż prawnik, więcej niż marketing” przeczytasz także:

  • Blogosfery w epoce social mediów
  • Prawnik w blogosferze
  • Content marketing vs cyfryzacja vs decyzje zakupowe
  • Nawet najcenniejsza wiedza oraz szerokie kompetencje nie zdadzą się na nic, jeśli potencjalni klienci nie wiedzą o ich istnieniu
  • Jaki może być przepis na sukces blogu prawniczego?
  • Jakie były początki prawniczej blogosfery?
  • Dobry benchmarking nie jest zły, czyli warto być na bieżąco
  • Szanse rozwoju prawniczej blogosfery
  • #MamWplywNaWizerunekPrawnika

Plik dostępny jest w formacie PDF. Możesz otrzymać go w naszym newsletterze – ZAPISZ SIĘ.

Dołącz do inicjatywy #MamWplywNaWizerunekPrawnika

mam-wplyw-na-wizerunek-prawnika-banner-560x315

Zadajemy sobie w branży pytanie ile łącznie mamy już dzisiaj prawniczych blogów i blogujących o prawie prawników. Ilu internautów czyta i korzysta z tej formy zwiększania swojej wiedzy i świadomości prawnej. Mówi się, że blogów prawniczych mamy już setki. Mówi się…, ale jak dotychczas tej gruntownej analizy polskich blogów specjalistycznych nie mamy.

Najwyższy czas to zmienić.

Wszystkich Prawników Blogerów zapraszam zatem, w imieniu swoim oraz pierwszych partnerów inicjatywy – serwisu „Polski Prawnik” oraz serwisu „SpecPrawnik”, do podjęcia z nami tego wyzwania i przekazania swoich spostrzeżeń na temat polskiej prawniczej blogosfery.


Jak można dołączyć?

  • Przejdź do strony ankiety – TUTAJ
  • Odpowiedz na 3 pytania i wypełnij metryczkę
  • Kliknij PRZEŚLIJ – formularz będzie aktywny do 7 października br.

Odpowiedzi będą wstępem do większego projektu, jakim jest nasz branżowy raport o polskiej blogosferze prawniczej – tj. 1. edycja raportu „Prawnicy Blogerzy”.

Szczegóły dotyczące inicjatywy możesz poznać TUTAJ. 

p.s. 

Wszystkim Prawnikom Blogerom życzę wielu social-fanów, klientów, którzy będą znali właściwe adresy w poszukiwaniu informacji prawnych na przeróżne tematy, Wasze tematy w internecie, ciekawych i istotnych dla Kowalskiego czy przedsiębiorców pomysłów na wpisy, docierania do Waszych wymarzonych czytelników i nawiązywania z nimi dialogu w sieci, stałej social-więzi, a tym samym budowania wizerunku dostępnego i nowoczesnego prawnika, który dzieli się wiedzą, szerzy wiedzę i świadomość prawną wśród Polaków. Miłego każdego Dnia Bloga w codziennej pracy prawniczej!


Monika Muracka, menedżer ds. rozwoju, z pasją związana z branżą usług prawnych od 2006 r. Specjalizuje się w marketingu dla prawników. Projekty doradcze realizuje wg wypracowanego przez siebie standardu WWR. Jego celem jest osiąganie przez firmę/markę personalną kolejno 3 poziomów rozwoju: widoczności, wiarygodności i rentowności. W social mediach spotkać ją można m.in. na stronie „Marketing dla prawników” na Facebooku, a niebawem na blogu marketingdlaprawnikow.pl.  Jest zaangażowaną optymistką. Codziennie z uśmiechem realizuje marzenie o tym, że stwierdzenie „więcej niż prawnik, więcej niż marketing” na stałe zagości w niejednym polskim biznesie i domu. Od września także redaktor Polskiego Prawnika i autorka cyklu badawczego o tej nazwie. Dzielić się w nim będzie analizami, zestawieniami i spostrzeżeniami na temat wybranych zagadnień marketingu dla prawników.
Spodobał Ci się tekst?
Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj powiadomienia o nowych artykułach w serwisie.  
Szanujemy Twoją prywatność. Nie wysyłamy SPAMu.

Facebook Twitter Linked In więcej o: #biznes (8) więcej z: Biznes (509)

Więcej wiadomości

Partnerzy

  • Reklama
  • Napisz do nas
  • Regulamin Serwisu
Facebook Twitter LinkedIn

© 2022 Polski Prawnik

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej