Główna zasada to pamięć o tym kto jest naszym końcowym odbiorcą
Zacznę od tego, że obecność w mediach jest istotnym elementem budowania naszej marki. Zaledwie w trzy lata udało nam się zbudować rozpoznawalny brand i mocną pozycję na rynku, na którym działamy. Od początku budowaliśmy firmę z jasną strategią rozwoju. Nie chcieliśmy być postrzegani jako blogerzy, którzy w naturalny sposób zamienili bloga w firmę. Dlatego celowo zdecydowaliśmy się na prowadzenie blogu w ramach strony firmowej, choć zdajemy sobie sprawę, że nie jest to blog w definicyjnym ujęciu. Natomiast takie rozwiązanie jest funkcjonalne przede wszystkim ze względu na pozycjonowanie strony w sieci (SEO). W ramach naszego firmowego bloga pojawiają się też nieprzypadkowo informacje dotyczące transakcji, które w ostatnim czasie realizowaliśmy. W ten sposób uwiarygadniamy, że teoria, którą można znaleźć na naszej stronie przekłada się też na praktykę i zadowolonych klientów, co w dalszej perspektywie generuje kolejne leady.
W związku z tym uważam, że na pewno warto prowadzić bloga, ale w sposób przemyślany i w formie dopasowanej do naszej strategii rozwoju i naszej grupy docelowej. Główna zasada to pamięć o tym kto jest naszym końcowym odbiorcą. Nie jest to inny prawnik, a potencjalny klient, więc to do niego należy dostosowywać nasz język i tematykę artykułów. W innym przypadku prowadzenie blogu nie będzie mieć wymiernych korzyści, czyli nowych klientów.
Natomiast jeśli chodzi o kierunki rozwoju prawniczej obecności w sieci, to w mojej ocenie będzie powstawać zdecydowanie więcej specjalistycznych blogów, skupiających się na wąskim obszarze tematycznym, ale pisanych w przystępny i zrozumiały sposób. Wpłynie to na pewno też na to, że coraz większy nacisk prawnicy będą kładli na personal branding, co już teraz jest coraz częściej zauważane.
– Paula Pul, partner zarządzający, założycielka firmy LAWMORE, przedsiębiorca, prawnik blogujący w ramach strony firmowej
Czytaj więcej:
- „Popularny będzie storytelling blogowy, może doczekamy się prawników YouTuberów” – Katarzyna Przyborowska
- „Polska blogosfera prawnicza ma się świetnie. Oby tak dalej!” – Wojciech Wawrzak
- „Ważne, by sposób prowadzenia bloga wynikał z osobowości danego autora” – Tomasz Zalewski
- „Coraz więcej kancelarii będzie posiadało własny blog” – Rafał Chmielewski
- „Rozwój prawniczej blogosfery będzie zmierzał w kierunku zaawansowanej komunikacji z klientem i obsługi klienta online” – Monika Muracka
Materiał pt. „Prawnik Bloger” z cyklu badawczego „Więcej niż prawnik, więcej niż marketing” Moniki Murackiej dostępny jest w formacie PDF. Możesz otrzymać go w naszym newsletterze – ZAPISZ SIĘ.
Dla wszystkich Prawników Blogerów
Dołącz do inicjatywy #MamWplywNaWizerunekPrawnika.
Wypełnij ankietę – TUTAJ. Formularz aktywny do 7 października br.
Odpowiedzi będą wstępem do większego projektu, jakim jest nasz branżowy raport o polskiej blogosferze prawniczej – tj. 1. edycja raportu „Prawnicy Blogerzy”.
Do udziału w badaniu zaprasza „Marketing dla prawników” wraz z pierwszymi partnerami inicjatywy – serwisem „Polski Prawnik” oraz serwisem „SpecPrawnik”.
Szczegóły dotyczące inicjatywy możesz poznać TUTAJ.