Menu
Masz ciekawy temat? Napisz do nas
  • Biznes
  • Praca dla prawnika
  •  
  • Transakcje
  • Branża
  • Studenci
  • Pro bono i kultura

Polski Prawnik

  • Biznes
  • Praca dla prawnika
  •  
  • Transakcje
  • Branża
  • Studenci
  • Pro bono i kultura
Polski Prawnik > Biznes > Prawnik Bloger: Katarzyna Przyborowska

Prawnik Bloger: Katarzyna Przyborowska

9.09.2016, Monika Muracka Biznes

polski-prawnik-prawnik-bloger-katarzyna-przyborowska-temidajestkobieta

Popularny będzie storytelling blogowy, może doczekamy się prawników YouTuberów

Patrząc na stan polskiej prawniczej blogosfery, w której aktywnie uczestniczę praktycznie od początku, myślę, że dzisiaj zapanowała swoista moda na prowadzenie blogów, albo z drugiej strony prawnicy czują się w  obowiązku blogować. Dlaczego? Bo inni prawnicy tak robią i posiadanie bloga jest trendy. Prawnicza blogosfera rozwija się więc szybko. Jeszcze kilka lat temu na rynku mieliśmy po jednym blogu z danej specjalizacji, a teraz ciekawych blogów choćby o rozwodach znam przynajmniej kilka.

Obecnie blogerzy to często specjaliści w tematach, o  których piszą, swoiste autorytety. Liczba czytelników blogów rośnie lawinowo. Dlaczego? Za blogiem stoi konkretny człowiek – prawdziwy, otwarty i chętny do rozmowy. Czytelnicy polegają na jego wiedzy i autorytecie. Co więcej, blogować zaczynają już studenci prawa.

Jeśli mówimy o tym jak ten blogowy rynek prawniczy będzie się rozwijać, to myślę, że czeka nas wysyp nowych, ale też niekoniecznie ciekawych blogów. Trzeba bowiem pamiętać, że blog traktowany wyłącznie jako narzędzie komunikacji z potencjalnym klientem, bez misji, pasji i zaangażowania prawnika umrze. I tak w moim przypadku i blogu TemidaJestKobieta.pl (bo prowadzę jeszcze 2 inne specjalistyczne blogi), od 7 już lat misją było i jest przede wszystkim odczarowanie postępowania przeciwko ZUS. Panuje powszechne przekonanie, że z ZUS-em się nie wygra. Ja pokazuję, że można. Ponadto chciałam stworzyć miejsce, w którym o prawie pisze kobieta – dla kobiet. Dzięki internetowi i pisanym przeze mnie blogom prawniczym pomagam Kobietom nie tylko z całej Polski,
ale też z zagranicy.

Jednym myślę z moich najciekawszych doświadczeń bycia prawniczą blogerką jest błyskawiczna skuteczność bloga 🙂 Dzisiaj czyta go kilkanaście-kilkadziesiąt tysięcy czytelników miesięcznie.

Jeśli chodzi o to najtrudniejsze doświadczenie w blogowaniu, to jeszcze pewnie jest przede mną. Jest ono związane z wyzwaniem jakim będzie odświeżenie moich blogów. W tej kwestii jestem wymagająca i nie chcę wpisywać się obecną modę budowania bloga prawniczego wg określonego z góry schematu.

Należę do prawników poszukujących pomysłów i nowych rozwiązań wspierających rozwój mojej działalności, w tym zwłaszcza na Temidę. Wśród narzędzi rozwoju obecności w sieci na rynku są dostępne różne narzędzia. Zamierzam podążać wg m.in. trendu jaki będzie w mojej ocenie w najbliższej przyszłości zyskiwał na popularności w Polsce – tj. storytellingu blogowego. Pewnie coraz częściej będziemy spotykać wideoblogi, może doczekamy się prawników YouTuberów. Ciekawe kto z nas będzie pierwszy?

– Katarzyna Przyborowska, radca prawny, pomysłodawca i autorka blogów TemidaJestKobieta.pl, medyczneprawo.pl oraz lekarziprawo.pl, Katarzyna Przyborowska Joanna Lazer Kancelaria Prawna LEGE ARTIS s.c.


Czytaj więcej: 

  • „Polska blogosfera prawnicza ma się świetnie. Oby tak dalej!” – Wojciech Wawrzak
  • „Ważne, by sposób prowadzenia bloga wynikał z osobowości danego autora” – Tomasz Zalewski
  • „Główna zasada to pamięć o tym kto jest naszym końcowym odbiorcą” – Paula Pul
  • „Coraz więcej kancelarii będzie posiadało własny blog” – Rafał Chmielewski
  • „Rozwój prawniczej blogosfery będzie zmierzał w kierunku zaawansowanej komunikacji z klientem i obsługi klienta online” – Monika Muracka

Materiał pt. „Prawnik Bloger” z cyklu badawczego „Więcej niż prawnik, więcej niż marketing” Moniki Murackiej dostępny jest w formacie PDF. Możesz otrzymać go w naszym newsletterze – ZAPISZ SIĘ.


Dla wszystkich Prawników Blogerów

Dołącz do inicjatywy #MamWplywNaWizerunekPrawnika.

Wypełnij ankietę – TUTAJ. Formularz aktywny do 7 października br.

Odpowiedzi będą wstępem do większego projektu, jakim jest nasz branżowy raport o polskiej blogosferze prawniczej – tj. 1. edycja raportu „Prawnicy Blogerzy”.

Do udziału w badaniu zaprasza „Marketing dla prawników” wraz z pierwszymi partnerami inicjatywy – serwisem „Polski Prawnik” oraz serwisem „SpecPrawnik”.

Szczegóły dotyczące inicjatywy możesz poznać TUTAJ. 

Facebook Twitter Linked In więcej o: #biznes (8) więcej z: Biznes (509)

Więcej wiadomości

Partnerzy

  • Reklama
  • Napisz do nas
  • Regulamin Serwisu
Facebook Twitter LinkedIn

© 2022 Polski Prawnik

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej